دکتر سیدعلی نبی پور » چه زمانی باید عمل جراحی لوزه را انجام داد؟

چه زمانی باید عمل جراحی لوزه را انجام داد؟

لوزه یا همان اصطلاحا لوزه سوم چیست؟ تا حالا براتون پیش اومده وقتی دچار سرماخوردگی شده اید مشکل بلع غذا و درد در ناحیه گلو داشته باشید؟ اگر این نوع از گلو درد شدید به همراه بلع سخت و بوی بد دهان و … را تجربه کردید باید بگیم که متاسفانه شما به احتمال زیاد دارای لوزه سوم هستید که در بیشتر مواقع با جذب عفونت ها بزرگ و متورم می شوند و در این شرایط شما ناچارا  باید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی در کرج مراجعه کنید و برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند در ادامه با گذراندن پروسه درمان اگر مجددا مشکلتان حل نشده باشد تصمیم به جراحی لوزه گزفته می شود.

دکتر سیدعلی نبی پور جراح و متخصص گوش و حلق و بینی (ENT زیبایی بینی و پلاستیک صورت) در کرج می باشند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر علی نبی پور می توانید با شماره های 09363091819 / 02632216403 تماس حاصل فرمائید یا از طریق پیج اینستاگرام با ایشان در تماس باشید.

لوزه چیست ؟

لوزه ها و آدنوئید یا همان لوزه سوم یکی از عضوهای سیستم دفاعی متعدد بدن هستند که در صورت ورود ویروس ها و باکتری ها به بدن شما مقاومت می کنند و از ورود آنها جلوگیری به عمل می آورند، لوزه در جنین و نوزادان با ترشح پادتن از دستگاه ایمنی مادر شروع به رشد می کنند. شاید برایتان این سوال بوجود آمده باشد که چرا کودکان بیشتر از بزرگسالان مریض می شوند؟ در جواب این سوال باید بگیم که سیستم ایمنی بدن کودکان در 2 سال اول تولدشان از سمت سیستم ایمنی مادرها حمایت می شوند و بعد از آن سیستم ایمنی خود کودک آغاز به رشد می کند در مرحله ی اولیه به دلیل جدید بودن سیستم ایمنی بدن شروع به آشنایی با ویروس ها، میکروب و باکتری ها می کند و به همین دلیل است که کودکان بیشتر در معرض بیماری ها قرار می گیرند.

با ورود ویروس و باکتری به بدن کودک سیستم ایمنی اولین مدافعان خود یعنی لوزه ها را وارد عمل می کند و در این شرایط با پدیده ی بزرگ شدن لوزه ها روبرو می شوید، درست در همین لحظه سوالی پیش می آید که آیا فقط کودکان لوزه هایشان متورم می شود؟ باید بگوییم که خیر بزرگسالان نیز درگیر این پدیده می شوند و موضوع عجیب غریبی نیست.

چه زمانی باید عمل جراحی لوزه را انجام داد؟

وظایف لوزه ها

• لوزه ها با قرارگیری در دو طرف قسمت گلو از اولویت های سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری ها هستند.
  • جلوگیری از ورود ویروس ها از راه های تنفسی
  • محافظت از بدن در مقابل تاثیرات مخرب خارجی

دلایل جراحی لوزه

زمانی که لوزه ها دیگر قادر به محافظت از بدن در مقابل ویروس ها و … نیستند و در یک سال 7 بار و هر 2 سال 5 بار دچار التهابات لوزه ایی می شوید طبق نظر پزشکتان مجبور به جراحی لوزه هایتان هستید، اما در بعضی مواقع این تورم لوزه ها به بخش های دیگری از بدن نیز آسیب می رساند و موجب انسداد در دستگاه های تنفسی و التهاب گوش میانی و اختلال در فک می شود که در این شرایط مجبور به جراحی صد در صد لوزه ها هستید.

در مورد روش های درمان سینوزیت بیشتر بدانید

علائم بزرگ شدن لوزه سوم

• اجبار به تنفس از راه دهان
  • آبریزش بینی بصورت مکرر و مضمن
  • تنفس پر سر و صدا به دلیل بستگی راه های تنفسی
  • عفونت های مداوم در گوش ها
  • صدای خرخر هنگام خوابیدن
  • آپنه خواب

هزینه جراحی لوزه

به طور کلی هزینه جراحی ها به تخصص و مهارت جراح شما بازمی گردد و با هزینه متخصص بیهوشی، هزینه اتاق عمل، هزینه داروها و محدوده جغرافیایی نیز مربوط می باشد.

نکات مراقبتی بعد از جراحی لوزه

شما بعد از جراحی تا زمانی که بیهوش هستید در کلینیک حضور دارید و پس از بهوش آمدن و دفع کردن داروی بیهوشی می توانید به منزل بروید و نگرانی خاصی نداشته باشید، سعی کنید در روزهای اول به جای فعالیت های مداوم به استراحت بپردازید و برای استراحت نیز از دو بالشت استفاده کنید و در کنار آن برای از بین بردن التهاب و تورمتان از کمپرس یخ استفاده کنید و تا چند روز ابتدایی کسی کنارتان باشد و در انجام کارهایتان کمکتان کند. سعی کنید در روزهای اول فشاری به خودتان  وارد نکنید چرا که مراقبت های پس از عمل یکی از نکات مهم برای بهبود سریع و اصولی می باشد.

بیهوشی در عمل لوزه

برای جراحی لوزه ممکن است پزشکتان از تکنیک های خاص خود یا تکنیک های جدید استفاده کند و این به مستقیما به اصول کاری پزشکتان باز می گردد، در این جراحی از بیهوشی عمومی برای فرد بیمار استفاده می شود پس از بهوش آمدن نیز بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی کند. در طی این جراحی با باز کردن دهان به لوزه ها دسترسی پیدا می کنند و حدود 30 الی 40 دقیقه زمان برای عمل لوزه ها نیاز است.

کلام آخر

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که زیاد سرما میخورید و با تورم لوزه هایتان درگیر هستید بهتر است با مراجعه به یک پزشک متخصص در زمینه گوش و حلق و بینی در کرج خودتان را از شر این لوزه های متورم و بزرگ نجات دهید و هیچگونه نگرانی بابت جراحی آن نداشته باشید.

راه های ارتباطی با دکتر سید علی نبی پور جراح بینی در کرج:

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
دکتر سید علی نبی پور

دکتر سید علی نبی پور اشرفی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی (ENT زیبایی بینی و پلاستیک صورت) متولد سال ۱۳۵۴هستند.

ایشان سال 1376 در دوره پزشکی عمومی وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در سال 1384 نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند

ایشان دوره تخصصی گوش و حلق و بینی خودشان را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1393 دریافت نمودند.

دکتر نبی پور تاکنون موفق به انجام بیش از 2000 عمل زیبایی بینی شده اند.

برچسب ها:

دو × چهار =